Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Tomaszów Mazowiecki: Umowa na przebudowę peronów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
30-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Tomaszów Mazowiecki: Umowa na przebudowę peronów
fot. Leszek Lisowski/PKP PLK
Stacja kolejowa w Tomaszowie Mazowieckim do końca przyszłego roku zyska zmodernizowane perony. Dojście do nich będzie prowadziło przez nowo wybudowane przejście podziemne. Warta 16,1 mln zł inwestycja, na którą PKP PLK podpisały dziś umowę, ma zachęcić mieszkańców czwartego co do wielkości miasta w Łódzkiem do korzystania z kolei.

Prace budowlane rozpoczną się w trzecim kwartale bieżącego roku, a zakończą – na przełomie 2026 i 2027 r. Wartość umowy to 16 160 062,82 zł netto (19 876 877,27 zł brutto) – pieniądze będą pochodziły z własnych środków PKP PLK. Prace zrealizuje firma Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego ”MOSTKOL” Sp. z o. o., która złożyła najkorzystniejszą spośród 9 ofert.

Co się zmieni?

Przebudowa ma zdecydowanie poprawić komfort wsiadania i wysiadania z i do pociągów. Wyspowy peron o numerze 2 zostanie wydłużony z 315 do 400 m, a peron przydworcowy – z 260 do 300 m. Oba są też – i pozostaną – bardzo szerokie (dziś odpowiednio: 7,75 i 7,2 m, po zakończeniu prac – 7,5 i od 5 do 10 m).

Na peronach pojawią się wiaty znacznie większe od dzisiejszych. Zadaszenie peronu przydworcowego będzie miało 50, a wyspowego – 100 m długości. Zgodnie z obecnymi standardami stosowanymi przy modernizacji linii kolejowych w antypoślizgową nawierzchnię zostaną wbudowane ścieżki prowadzące, pola uwagi i pasy bezpieczeństwa. Jaśniejsze LED-owe oświetlenie zapewni bezpieczne podróżowanie również po zmroku.

Podniesiony zostanie poziom bezpieczeństwa podróżnych. Nowe przejście podziemne zastąpi obecne dwa dojścia do peronu nr 2 w poziomie szyn. Tunel pod torami będzie wyposażony w pochylnię przy wejściu od strony dworca oraz windę na peron drugi dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, opiekunów z dziećmi w wózkach i podróżnych z ciężkim bagażem. Długość części przelotowej tunelu ma wynosić 22-25 m, szerokość – co najmniej 4 m, a wysokość – nie mniej niż 2,4 m. Obok peronów zostaną ustawione stojaki na rowery.

Lepsza infrastruktura to więcej pasażerów

– Zmieniamy polską kolej. Inwestycja w Tomaszowie Mazowieckim jest doskonałym przykładem naszego zaangażowania w rozwój infrastruktury, nie tylko w dużych aglomeracjach, ale również mniejszych miejscowościach. Nowoczesne perony, bezpieczne przejście podziemne oraz udogodnienia dla podróżnych przyczynią się do wzrostu atrakcyjności kolei wśród mieszkańców w codziennych dojazdach do pracy i szkoły – mówi minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

– Systematycznie zwiększamy komfort korzystania ze stacji i przystanków kolejowych w całym kraju. Wyższy standard podróżowania odczują wszyscy pasażerowie korzystający ze stacji Tomaszów Mazowiecki. Niezbędne udogodnienia znacząco zwiększą bezpieczeństwo i zachęcą do wyboru kolei jako wygodnego, szybkiego i ekologicznego środka transportu – dodał prezes zarządu PKP PLK SA Piotr Wyborski.

Warunki podróżowania ze stacji kolejowej Tomaszów Mazowiecki poprawi również budowa parkingu przy dworcu. Inwestycja jest częścią „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. Wybudowanych będzie 88 miejsc postojowych, w tym 4 przeznaczone dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Budowa ma zostać ukończona jeszcze w tym roku. Będzie to jeden z 19 obiektów na łącznie 997 miejsc, jakie powstają już lub zaczną wkrótce powstawać w całym regionie. Ich budowa jest efektem poprawy współpracy między PKP PLK a PKP SA po przeniesieniu tej drugiej spółki pod nadzór Ministerstwa Infrastruktury.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP PLK: Nabór do pierwszego etapu przebudowy przejazdów zakończony

Infrastruktura

PKP PLK: Nabór do pierwszego etapu przebudowy przejazdów zakończony

Roman Czubiński 29 kwietnia 2025

W Częstochowie wędrują przystanki tramwajowe

Zintegrowany transport

W Częstochowie wędrują przystanki tramwajowe

Dominik Wójcik 18 października 2021

PLK przebudowuje perony w Świętokrzyskiem i zbuduje nowy pod Nidzicą

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP PLK: Nabór do pierwszego etapu przebudowy przejazdów zakończony

Infrastruktura

PKP PLK: Nabór do pierwszego etapu przebudowy przejazdów zakończony

Roman Czubiński 29 kwietnia 2025

W Częstochowie wędrują przystanki tramwajowe

Zintegrowany transport

W Częstochowie wędrują przystanki tramwajowe

Dominik Wójcik 18 października 2021

PLK przebudowuje perony w Świętokrzyskiem i zbuduje nowy pod Nidzicą

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5